Pripremite se za budućnost glasovnog pretraživanja
Kako glasovno pretraživanje mijenja navike SEO industrije
Voice search, ili u doslovnom prijevodu glasovno pretraživanje postaje jedna od najzanimljivijih tema u SEO krugovima. Redovito navedeni oblik pretraživanja nalazimo u top trendovima digitalnog marketinga i SEO-a u nadolazećim godinama. Danas smo već došli do trenutka kada možemo reći da je voice search postao i više neko apstraktni trend, ono je evoluiralo u dnevnu rutinu svakog prosječnog SEO stručnjaka. Prema čemu se to zaključilo? Prema navedenim statistikama koje nam pokazuju sljedeće rezultate:
Više od 40% pretraživanja na Googleu su bazirana na glasovnom pretraživanju, 50% odraslih korisnika barem jednom dnevno upotrijebi glasovnu pretragu, 30% svih korisnika glasovne pretrage imaju između 16 – 24 godine, 41% radije bira glasovno pretraživanje, 60% korisnika radi jednostavnosti radije bira glasovna pretraživanja nego pisana. Navedene statistike nam daju do znanja kako će u narednim godinama više od polovice pretraživanja biti odrađeno preko voice search-a. Možda nam se navedene brojke čine apstraktnima, no sve nas upućuje prema tome da će sve više korisnika koristiti voice search i da će ono uvelike utjecati na dosadašnje navike u pretraživanju web sadržaja. Iz svega navedenog dolazimo do zaključka da će te navike pridonijeti razvoju SEO industrije.
Osnove za glasovno pretraživanje koje bi trebao znati svaki marketer
Pošto se danas sve više koriste popularni alati za glasovno pretraživanje poput Google Home-a, Siri, Alexa – važno je naglasiti kako ne postoji jedinstveni pristup optimizaciji weba koje donosi glasovno pretraživanje, što znači da se rezultati mogu razlikovati. Navedeno možemo vidjeti iz sljedećeg primjera: Google će svojim korisnicima većinu odgovora pružati iz featured snippet koji se nalazi na vrhu pretraživanja. Što nam daje do znanja da će se marketeri u budućnosti itekako puno više truditi ako žele da su njihove stranice na vrhu pretraživanja. Ovo nam opet daje do znanja će se SEO optimizacija morat promijeniti.
Dolazimo do sljedeće zanimljive činjenice, voice search se oslanja na samu prirodu nečijeg prirodnog jezika. Ovo znači da ćete s vremenom uočiti jedinstvene rezultate koji se temelje na jeziku. Što znače svi ti pojmovi, featured snippets, machine learning? Iako se čini o zbunjujućim nazivima, oni imaju svoje svrhe. Krenimo od osnovnih pojmova. Machine learning – Ukratko, sposobnost računala da uči bez eksplicitnog programiranja. Konkretno, u aplikacijama voice search-a machine learning nam omogućuje da imamo virtualne asistente koji mogu precizno razumjeti ono što korisnik želi.
Autoritet entiteta – Google će koristiti i offline signale kako bi odredio kredibilitet poduzeća. Autoritet entiteta se sastoji od lokalne prepoznatljivosti tvrtke, reputacije i online angažmana. People Also Ask – Interaktivni dio samog SERP-a gdje će Google ponuditi više korisničkih pitanja koja su povezana. Featured snipped – Kratki rezultat, pokazuje se na 0-tom mjestu kod SERP-a, osobito ako korisnik upisuje pretraživanje u tražilicu.
Kako se pripremiti za glasovno pretraživanje i koje su prednosti glasovnog pretraživanja
U današnjem digitaliziranom svijetu, gotovo da nam ne trebaju pripreme ili upute za korištenje pojedinih stavki. Popularna Siri i Alexa već se nalaze u većini Američkih i Europskih domaćinstva, dok u Hrvatskoj taj trend tek uzima zamah. Da li nam je potrebna priprema za glasovno pretraživanje? Korisnicima i ne toliko, koliko digitalnim stručnjacima. Danas nam svaki pametni telefon nudi opciju glasovnog pretraživanja, dovoljno je samo na Google tražilici stisnuti mikrofon i reći što nas zanima. Sada glavno pitanje, koje nam prednosti donosi glasovno pretraživanje?
Jednostavnost korištenja i veću brzinu pronalaska željenih odgovora ili rezultata. Voice search je svakako budućnost pretraživanja, i na to se moramo naučiti. Da li će nam ono donijeti manje kvalitetne rezultate nego pretraživanje koje radimo preko tipkanja? Stručnjaci i dalje smatraju kako je upisivanje u tražilice najbolji način za pronalazak rezultata, no s vremenom i razvojem glasovnog pretraživanja dobit ćemo i kvalitetnije rezultate. Neovisno o tome koji tip pretraživanja preferirate, morate se složiti kako vam jednostavnije pretraživanje daje više vremena za ostale stvari.
Tagovi:
Više članaka
Najbolji vpn za Hrvatsku
U današnje vrijeme, kada se sve više informacija prenosi preko interneta, važno je osigurati svoju privatnost i sigurnost. Korištenje virtualne privatne mreže (VPN) jedan je od načina kako to postići.
Koje su neke od najboljih alternativa Google Analyticsu?
Google Analytics je svakako pouzdan alat koji koji koriste mnogi kada je u pitanju upravljanje online poslovanjem. I dok će vam navedeni analitički program pomoći i olakšati postupak gledanja t
High tech Hrvatska – Industrije koje ulažu u najsuvremenije tehnologije
High tech industrija igra važnu ulogu u čitavom suvremenom društvu. Ubraja se u neke od ključnih generatora razvoja vodećih svjetskih gospodarstava.